info@bikerssskills.com
+966544600005
Menu
Close
Bikers Skills Institute and Emirates Driving Institute to Collaborate

 

 

Aug. 27th,2015

وقع كلا من معهد مهارات الدراجات و معهد الإمارات للسياقه اتفاقية تعاون تقتضي توفير تدريب في مجال سلامة الدراجات النارية في المملكة. ومن خلال هذه الاتفاقية سيقوم معهد مهارات الدراجات بتبني الأدوات العلمية لمعهد القيادة بالإمارات للتدريب في مجال السلامة والذي يعتبر الأفضل في فئته التعليمية وذلك لتوفير التدريب الموسع للدراجين من جميع المستويات ، في حين أن معهد تعليم القيادة بالإمارات سيستفيد من خبرات معهد مهارات الدراجات في تدريب المهارات المتقدمه “توب قن” والذي يقدم لنخبة الدراجين.

و أكد مؤسس ومدير معهد مهارات الدراجات الأستاذ وائل بن حريب أن هذا التعاون يمثل قفزة إلى الأمام في مجال تدريب وسلامة الدراجات النارية في المنطقة. وعبر بهذه المناسبة ” هذه الاتفاقية خطوة كبيرة” ، ” سيكون هذا التعاون داعما لكلا المعهدين لتوفير التدريب المناسب للدراجين ، والذي سيزيد من مستوى السلامة لديهم ويخفض من الإصابات والوفيات” .

الجدير بالذكر أن معهد مهارات الدراجات هو مدرسة الدراجات النارية الوحيد في منطقة الشرق الأوسط المتخصص و الذى يضم مدربين معتمدين من قبل الاتحاد السعودي للسيارات و الدراجات الناريه. وقد تأسس المعهد في عام 2010 كأول معهد متخصص في مجال التدريب على الدراجات النارية في المنطقة ، حيث يقوم بتقديم الدورات فريق متخصص من الشرق الأوسط. إضافة إلى ذلك ، يقوم معهد الدراجات النارية بتنظيم العروض والمنافسات وذلك لرفع وعي السلامة بين الدراجين.

تأسس معهد الإمارات للسياقه في عام 1991 ، ويعتبر الآن أكبر المعاهد وأكثرها نجاحا في الشرق الأوسط ، كما يضم أسطول يحتوي على أكثر من 1,000 مركبة وأكثر من 300,000 طالب منذ تأسيسه.

Bikers Skills Institute and Emirates Driving Institute to Collaborate

RIYADH, August 1, 2105 – Bikers Skills Institute and Emirates Driving Institute (EDI) have signed an agreement that will see the two organizations collaborate on providing motorcycle safety training in the country. Through the agreement, Bikers Skills Institute will adopt EDI’s best-in-class educational framework to provide expanded training for riders of all skill levels, while EDI will utilize the “TOP GUN” advanced motorcycle training pioneered by Bikers Skills Institute for experienced and elite riders.

Speaking about the agreement, Bikers Skills Institute Founder and Director, Wael Bin Huraib, said that the collaboration represented a groundbreaking leap forward in motorcycle training and safety in the region. “This agreement is a major milestone,” said Bin Huraib. “By joining hands with EDI, both organizations will be able to grow their motorcycle training offerings to riders, which will hopefully result an increased level of safety among motorcyclists and reduced injuries and fatalities on the road.”

Bikers Skills Institute is the only motorcycle school in the Middle East with recognized and certified trainers by the Saudi Motor Federation. Established in 2010, it was the first specialized motorcycle training provider in the region, offering courses through specialized trainers in the Middle East. Bikers Skills Institute also conducts shows and competitions to promote safety amongst motorcyclists.

Emirates Driving Institute (EDI) was established in 1991 and is now the largest and the most successful driving institute in the Middle East. EDI boasts a fleet of over 1000 vehicles and has trained more than 300,000 students since its inception.